Temaer

POLICY

It og jura flyder i stigende grad sammen, og store dele af sikkerhedsarbejdet sker i dag inden for rammerne af for eksempel GDPR og NIS. Der stilles flere og flere formelle krav til cyber- og informationssikkerhed, og derfor er det helt afgørende at være på forkant med hvad ny lovgivning og politik kommer til at stille af krav til sikkerheden i din organisation.

CYBERSIKKERHED

Cyberkriminalitet  er i dag en af de hurtigst voksende former for kriminalitet, og både virksomheder og myndigheder udsættes konstant for angreb, der kan forstyrre driften og koste millioner af kroner. For effektivt at kunne identificere potentielle hackere og angreb er man nødt til at forstå, hvilke teknikker der bruges - og hvilke initiativer der kan implementeres som modsvar

COMPLIANCE

Som virksomhed bliver det stadig vigtigere at passe på sine data, og det kræver mere end blot teknisk it-sikkerhed. Lovgivning som GDPR og stigende pres fra it-kriminelle betyder, at det kravene til den interne informationssikkerhed er højere end nogensinde før. Derfor skal man have styr på de bedste værktøjer, og der skal både arbejdes med it-sikkerhed, jura, processer og medarbejderadfærd.

FORSKNING &
TEKNOLOGI

Som virksomhed bliver det stadig vigtigere at passe på sine data, og det kræver mere end blot teknisk it-sikkerhed. Lovgivning som GDPR og stigende pres fra it-kriminelle betyder, at det kravene til den interne informationssikkerhed er højere end nogensinde før. Derfor skal man have styr på de bedste værktøjer, og der skal både arbejdes med it-sikkerhed, jura, processer og medarbejderadfærd.

LEDELSE

It-sikkerhed er ikke længere noget, der kun foregår nede i et serverrum i kælderen. Virksomheder bør tilgå it-sikkerhedsrisici på samme vis som enhver anden risikohåndtering, og med den nye cyber-strategi for Danmark har regeringen meldt klart ud, at ansvaret for virksomhedens it-sikkerhed ligger der, hvor ansvaret for alt andet også ligger. Hos topledelsen. Derfor skal man som chef være klædt på til at forholde sig til cybertruslen, ligesom man forholder sig til alle andre ydre forhold, der kan påvirke forretningen.

HANDS ON

Hands on er de oplæg, hvor vi går helt tæt på den specifikket problemstilling eller udfordring. Vi snakker lavpraktiske værktøjer og gode råd, og du får helt konkret viden med hjem, som du kan omsætte til handling i din virksomhed.